Etappe 11 A Armenteira naar Vilanova de Arousa - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Etappe 11 A Armenteira naar Vilanova de Arousa - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Etappe 11 A Armenteira naar Vilanova de Arousa

Door: Frans en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

27 Mei 2022 | Spanje, Vilanova de Arousa

Etappe 11 alweer. Nog twee dagen en dan zit deze reis er alweer op. Hij is voorbijgevlogen!

Gisteravond hebben we de pelgrimsmis in het klooster bijgewoond. Een vreemde ervaring. De zes zusters en de pater (?) zaten in een halve kring met de rug naar de vrij goed gevulde kapel. Pas aan het eind van de dienst, ruim een half uur later, draaiden ze zich om naar de pelgrims om een zegen uit te spreken in verschillende talen.

Vanmorgen waren we al om kwart voor 8 op pad, er werd een warme dag voorspeld. Het eerste uur ging vlot, een spectaculaire afdaling langs een klein beekje, prachtig! Zie de foto’s.

Na ruim een uur zijn we wat gaan ontbijten. Het begon al snel warmer te worden. We bleven het (inmiddels) riviertje volgen tot we zo’n 12 kilometer hadden afgelegd. Daarna liepen we door open gebied, erg warm (31 graden) en we gingen toch ook weer zo’n 200 meter omhoog. Na een kilometer of zes ging het weer naar beneden en zagen we af en toe tussen de bomen de zee. De laatste kilometers van de dag liepen we langs de kustlijn, weer een prachtig stuk. Al met al toch weer 24 kilometer!

Vanavond waren we dus in Vilanova de Arousa, niet echt een klein plaatsje en met een vrij grote haven. Maar er was helemaal niets te doen. We moesten echt zoeken naar een plekje om te eten, het alternatief was namelijk het hotel (binnen zitten met een pelgrimsmenu). Uiteindelijk vonden we toch een terrasje. Het eten was vrij slecht, maar we zaten er heerlijk.

Morgen gaan we eerst een stuk met de boot, daarna wandelen we nog een kilometer of 12. Dan zitten we 16 kilometer van Santiago, waar we zondag hopen te arriveren. En dan zijn we voorlopig weer uitgewandeld. Een raar idee…

• 27 Mei 2022 - 22:12

Pa En Ma Poortinga:

Daar zijn de foto’s. Mooi, met smalle wandelpaadjes. En de zee is toch ook altijd weer mooi,hè? Leuk, even varen morgen. Is weer eens wat anders. En dan is het inderdaad weer bijna gebeurd. Dat wordt afkicken.

• 27 Mei 2022 - 22:29

Atie:

Goede reis nog en geniet er van de laatste dagen!