Etappe 7. Van Bilbao naar Portugalete. - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Etappe 7. Van Bilbao naar Portugalete. - Reisverslag uit Portugalete, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Etappe 7. Van Bilbao naar Portugalete.

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

07 Juli 2023 | Spanje, Portugalete

Het enige mooie aan de route van vandaag was dat hij mooi kort was, 14 kilometer om precies te zijn.

De camino liep langs de rivier. Eerst de oude stad van Bilbao, daarna een aantal woonflats en daarna eindeloze industrie en deels ook vervallen fabrieken.

Portugalete, het doel van vandaag, ligt daardoor min of meer aan Bilbao vast. Het is best een grote plaats, maar heeft maar een kleine oude kern. Ook hier weer veel hoogteverschillen, wat is opgelost met roltrappen zoals je die ook op Schiphol hebt.

Het hotel is prima, sjiek zelfs vergeleken bij de andere op de route;).

Het was een hete dag, zo'n 33 graden. Om een uur of vier barstte het onweer los. Dat is nu wel weer voorbij, het is ook wel een stukje afgekoeld. We zitten heerlijk op het terras van het hotel, we doen het rustig aan vandaag. Morgen wordt het ook erg warm, dus we vertrekken op tijd, om een uur of 7. Het hotel serveert vanaf 8 uur ontbijt, maar we kunnen een picknickdoos meekrijgen dus dat is een perfecte oplossing.

Portugalete heeft wel een bezienswaardigheid, een zweefbrug. Eigenlijk is het een grote brug waaraan een soort gondel hangt. Plek voor zes auto's en pakweg 60 personen. We hebben er een mooi uitzicht op.

Het hotel ligt aan de boulevard van de rivier. Nu we hier zo zitten wordt het steeds drukker met flanerende jongeren, gezinnen, ouderen. Een gezellige plek zo! Toch een mooi einde van de dag dus:).

• 07 Juli 2023 - 22:46

Ma. P:

Het uitzicht liet dus te wensen over tijdens de wandeling. Vaart er trouwens wel iets op de rivier?

Lekker gegeten vanavond? Slaap lekker.