Pauzedag Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Pauzedag Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Pauzedag Bilbao

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

06 Juli 2023 | Spanje, Bilbao

Als je de camino loopt ben je gefixeerd op de gele pijlen die je de weg naar Santiago wijzen. Toen we gisteren hoog boven Bilbao over de stad uitkeken zagen we beneden iets wat leek op een enorme gele pijl. We zaten op de goede weg!

Vandaag zagen we wat die 'pijl' echt was:). Zie foto.

Gisteravond zaten we op een terras van wat pinchos te genieten, toen we opeens een Iers stel zagen die we de afgelopen week vaker tegen waren gekomen. Ze kwamen er bij zitten en we hebben een hele gezellige avond met ze gehad.

Vanmorgen hebben we het rustig aan gedaan, we zaten pas om 8 uur aan het ontbijt. Daarna hebben we ons laten rijden door de City View bus, om de stad te bekijken. Een rustdag is een rustdag, we zetten vandaag geen stap meer dan nodig;).

Nadat we het Guggenheim uitgebreid van buiten hadden bewonderd hebben we lekker langs de rivier geslenterd (je kunt niet alles per bus doen) en we zitten nu op een terrasje lekker van het weer en de mensen te genieten. Toch kriebelt het alweer, we zijn toch bezig met de wandeling van morgen en de komende dagen en willen eigenlijk graag weer verder.

Morgen gaan we vroeg op stap, de voorspelling is 33 graden en in de middag onweer. Gelukkig hoeven we morgen maar 16 kilometer, we verwachten ruim voor de ergste hitte en de buien binnen te zijn. De komende dagen worden sowieso heet, 26 - 28 graden. Vroeg op, veel water mee.

We wandelen nog 5 dagen tot we in Santander zijn. Morgen lopen we voornamelijk langs de rivier Ria naar Portugalete, maar daar lezen jullie vanzelf weer over. Tot dan:)

• 06 Juli 2023 - 21:23

Ineke Poortinga:

De kathedraal in San Sebastian was al dicht toen we aankwamen. De kathedraal in Bilbao was vandaag wel open. Als pelgrims mochten we zelfs gratis naar binnen! Een mooie, sobere kathedraal, die gebouwd werd toen Bilbao in 15honderdnogwat uit drie (!!) straten bestond. We hebben er een kaarsje gebrand voor iedereen die we missen.

• 06 Juli 2023 - 21:52

Ma P.:

Ondanks de rustdag, toch wel wat gedaan. Mooie foto’s, vooral die man met baard, leuke vent zeg.[e-1f609][e-1f609] Die spin vond ik minder geslaagd, ben niet zo op spinnen. Morgen weer een leuke wandeling gewenst. De knie van Frans weer een beetje beter? Slaap lekker straks.

• 06 Juli 2023 - 21:57

Ineke Poortinga:

Frans moet er van zuchten[e-1f602][e-1f602]

De knie houdt zich goed, morgen ook een relatief makkelijke dag dus dat is wel fijn.

En dat straks...morgen gaat de wekker om half 7, dus het is zo wel bedtijd;). Slaap ook lekker[e-1f618]