Etappe 6. Van Lezama naar Bilbao. - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Etappe 6. Van Lezama naar Bilbao. - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Etappe 6. Van Lezama naar Bilbao.

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

05 Juli 2023 | Spanje, Bilbao

Het ontbijt vanochtend was al net zo beperkt als onze verdere ervaringen in Lezama maar de rest van de dag was weer helemaal prima. Om weer terug op de camino te komen moesten we wel wat zoeken (we zaten op een industrie-terrein) maar met de juiste app kom je er wel uit.

Bilbao ligt achter een stevige berg, de enige op de korte route van vandaag, zo'n 12 km. Als je dan uiteindelijk uitzicht op de stad hebt is het ook wel weer erg indrukwekkend. Een stevige afdaling (auw, mijn knie) later en we waren in de stad. Erg vroeg deze keer, maar het hotel kon ons al van een kamer voorzien. We waren nog eerder dan onze bagage.

Na een korte rust, douchen en schone kleren aan, zijn we de stad gaan verkennen. Al snel vonden we een leuk pleintje met een prima restaurantje voor een late lunch.

Morgen rusten we een dag uit in Bilbao, een beetje de toerist uithangen. De sfeer in de stad is in ieder geval vrolijk en ontspannen en het weer wordt redelijk dus we hebben er zin in.

Nu drinken we een biertje, eten wat pinchos en hebben een lekker ontspannen avond.

• 05 Juli 2023 - 21:50

Ma P.:

Was dus een rustig dagje vandaag. En morgen ook, dus kan de knie van Frans er overmorgen weer tegen. Fijne dag morgen.

• 05 Juli 2023 - 23:04

Ineke Poortinga:

Klopt. En de komende etappes worden vlakker, dat gaat ook een hoop schelen[e-1f603]

• 06 Juli 2023 - 08:42

Jopi:

Fijn om met jullie mee te lopen, een hele fijne slenteren in Bilbao dag