Etappe 9, van Redondela naar Pontevedra - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Etappe 9, van Redondela naar Pontevedra - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Etappe 9, van Redondela naar Pontevedra

Door: Frans en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

25 Mei 2022 | Spanje, Pontevedra

Vandaag om 8 uur begonnen aan de wandeling naar Pontevedra. Heerlijk wandelweer, nog fris maar een klein beetje bewolking en veel zon. Ons ontbijt hebben we gepland na een klein uurtje wandelen. Tegen die tijd hadden we ook echt wel trek.

Vandaag is een wandeldag met twee stevige beklimmingen, elk van 200 meter dus het is wel werken. Vandaag een heel mooie route met prachtige uitzichten vanaf kleine bergpaadjes. We komen 11 kilometer voor Pontevedra door het dorpje Ponte Sampaio met een mooie oude brug. Het hele dorpje is trouwens erg leuk om te zien. Maar het ligt wel op een steile berghelling dus denk goed na als je daar woont en boodschappen gaat doen. Even terug naar de winkel is een onderneming.

Een paar kilometer voor Pontevedra konden we kiezen tussen de saaie route (maar korter) langs de weg of de mooie (maar langere) langs een riviertje. We hebben de mooie route genomen en hebben geen spijt van de extra kilometers.

Oh ja, vandaag zo'n 18 kilometer gelopen

• 25 Mei 2022 - 19:53

Pa En Ma Poortinga:

Mooi weer, dat was te zien op de foto’s, ik zou bijna jaloers worden. En 18 km met die klimpartij is ook niet slecht, toch? Gaat het goed met de spieren?