Etappe 8 - Van O Porriño naar Redondela - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Etappe 8 - Van O Porriño naar Redondela - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Etappe 8 - Van O Porriño naar Redondela

Door: Frans en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

24 Mei 2022 | Spanje, Redondela

Na een redelijk goede nachtrust en een paar koppen koffie gingen we om 8.15 weer op stap. Vandaag een route van 16 kilometer naar Redondela. Inmiddels zitten we op de laatste 100 kilometer voor Santiago, tenminste, wat de Camino Central betreft. Het is aanzienlijk drukker geworden, her en der zelfs weer filelopen. Toen we op de route kwamen liepen we meteen achter een grote, traag wandelende groep. We hebben daarom even goed tempo gemaakt, zodat we daar in ieder geval niet achter hoefden te blijven hangen.

Helaas liepen we daarmee hetzelfde tempo als een groepje van vier Spanjaarden, waaronder één vreselijk kwebbelende dame. Toen we dat zat waren en even een pauze namen, namen zij even verderop ook een pauze, dus we raakten ze maar niet kwijt. Onbegrijpelijk, wat heb je allemaal wel niet te vertellen als je urenlang aan één stuk door praat? Gelukkig ging het te snel voor ons.

De klim viel wel mee, die ging vrij geleidelijk. De afdaling was echter bijzonder steil, dat voelden we wel aan onze knieën. Maar de uitzichten waren prachtig.

Redondela is een vrij grote plaats vol wegomleggingen en werkzaamheden. Dwars door het plaatsje gaat op 30 meter hoogte een treinspoor, we zagen een goederentrein vol hout er overheen rijden. Helaas hebben we daarvan geen foto, maar het was een vreemd gezicht. Het spoor zelf staat er wel op.

Vandaag was met vrij koud en wisselvallig weer. Vanaf morgen wordt het warm, eerst een graad of 25, daarna lopen de temperaturen op naar ruim 30 graden.

We gaan nog even de stad in, wat drinken en een hapje eten.

Morgen ook een redelijk makkelijke dag, 18 kilometer naar Ponte Vedra. Vanaf daar stappen we over op de Camino Espiritual, die wat langer is dan de Camino Central en via de kust gaat. Maar dat komt allemaal nog wel[e-1f609].

Tot morgen.

• 24 Mei 2022 - 19:56

Pa En Ma Poortinga:

Het eind komt dus al in het zicht, nog een dag of vijf, zes?
    Ergens wel gezelliger dat het een beetje drukker wordt, lijkt me. Maar dan wordt het vinden van een slaapplek ook moeilijker natuurlijk. Morgen weer veel succes gewenst.

• 24 Mei 2022 - 20:38

Loes:

Klinkt relaxed… behalve die kwebbelende vrouw dan….:(
    Op naar de warmte .. veel plezier.