Etappe 7 - Van Tui naar O Porriño - Reisverslag uit Porriño, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Etappe 7 - Van Tui naar O Porriño - Reisverslag uit Porriño, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Etappe 7 - Van Tui naar O Porriño

Door: Frans en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

23 Mei 2022 | Spanje, Porriño

Vanmorgen waren we om 8 uur alweer aan de wandel, halfbewolkt dus een paar mooie foto’s van de Miño. Toen we Tui achter ons hadden gelaten begon het eerst te miezeren, en later echt te regenen. Gelukkig zijn onze regencapes ruim genoeg om ook de rugzak te bedekken, dus onze spullen blijven wel droog.

We hebben een korte route gelopen, 16 kilometer. Een kilometer of 6 voor O Porriño hadden we de keuze tussen de korte makkelijke route of de iets langere iets moeilijker route. Wij gingen voor makkelijk, maar dat bleek helaas een paar kilometer door een industriegebied te gaan. Gelukkig hadden we niet erg misgegokt, we hoorden later dan de langere route ook een flink stuk door het industriegebied ging[e-1f609].

We hadden, dachten we, een kamer gereserveerd voor vannacht, maar dat bleken twee bedden in een slaapzaal te zijn. Gelukkig was de beheerder heel coulant, hij verwees ons door naar een ander hostel waar we wel een tweepersoonskamer konden krijgen.

Heerlijk geluncht, en we hebben ons prima vermaakt met de Babylonische spraakverwarringen die een groep Amerikanen veroorzaakte. Ze spraken redelijk Spaans, maar kenden het concept van ‘menú del día’ niet en het lukte de eigenaar (die redelijk Engels sprak) maar met moeite ze duidelijk te maken dat het menu uit twee gangen bestaat en dat ze van beide gangen één gerecht konden kiezen. Erg grappig. Vooral ook al omdat een van de vrouwen sprekend als Edith van Archie Bunker (de oudere lezers vast wel bekend[e-1f609]) klonk. En ze praatte nogal veel, dus wij zaten veel te grijnzen.

Verder een rustig dagje. Straks weer wat eten en op tijd naar bed. Morgen geen lange route (17 kilometer of zo), maar wel een berg over (400 meter stijgen en weer naar beneden). Dat wordt weer stevig werken!

• 23 Mei 2022 - 19:58

Pa En Ma Poortinga:

Wat jammer van die regen, maar de foto’s zijn inderdaad mooi. Het zal wel een mooi gezicht geweest zijn met 2 rugzakken onder de regencape.

• 23 Mei 2022 - 20:05

Pa En Ma Poortinga:

Ik ontdekte dat ik geen smiley mocht plaatsen, dan werd het verhaal af gebroken. Is al eerder gebeurd.
    Jullie morgen veel succes gewenst met klimmen en dalen.