Etappe 6 - Van Rubiães naar Tui Spanje - Reisverslag uit Tui, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Etappe 6 - Van Rubiães naar Tui Spanje - Reisverslag uit Tui, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Etappe 6 - Van Rubiães naar Tui Spanje

Door: Frans en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

21 Mei 2022 | Spanje, Tui

Een geweldig onderkomen, helaas niet zo’n best bed maar vandaag is ons een makkelijke etappe beloofd dus dat komt wel goed. Nog even beginnen met een foto van ons landhuisje[e-1f60a].

Na een voedzaam ontbijt van een banaan en een glas sap zijn we op stap gegaan. Ondanks de vermoeiende route gisteren voelen onze benen en voeten prima. We hebben de pas er ook meteen lekker in. Vandaag wandelen we naar Spanje, naar Tui vlak over de grens. We gaan dan ook over de helft! Tot en met gisteren 109,5 kilometer, vandaag staan er 19 op de planning. De totale route bedraagt 245 kilometer.

Na een uur stevig doorwandelen bereikten we São Bento da Porta Aberto (Sint Ben van de Open Deur….), waar we een fatsoenlijk ontbijt nuttigen van een sterke koffie en een Berliner Bol.

Er werd regen aangekondigd, dus we wilden een beetje opschieten. Maar voorlopig was het bewolkt, wat benauwd maar goed wandelweer.

In Valença hebben we uitgebreid geluncht met allebei een biefstuk waar we thuis met z’n tweeën twee dagen van zouden hebben gegeten. Echt heel erg veel. Soep vooraf en Ineke een dessert en Frans een koffie na. En we waren samen nog geen 40 euro kwijt. Het eten is hier echt spotgoedkoop. En over het algemeen eten we lekker.

Valença ligt op de grens met Spanje, we zijn door het verdedigingsfort tegen Spanje naar de brug over de Minho/Miño gewandeld. Vanaf de brug hadden we een prachtig uitzicht over beide landen, zie de foto’s.

Ons appartement ligt tegen de oude stad aan, pal op de route van de camino. W kunnen maandag dus zo weer opstappen. Maar morgen eerst een dagje Tui. Even rust, even de spieren ontspannen en even een dagje toerist zijn in plaats van pelgrim[e-1f609]. Zin in!

We gaan lekker ontspannen en straks een hapje eten. We zijn weer in Spanje, alle restaurants gaan pas om 20 uur open. Tot morgen!

• 21 Mei 2022 - 20:07

Pa En Ma Poortinga:

Dat huisje, was dat het huisje achter die palen?
    Ik zie dat jullie de kudde meegenomen hebben, dit vanwege het slechte bed natuurlijk