Etappe 4 van Pedra Furada naar Ponte do Lima - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Etappe 4 van Pedra Furada naar Ponte do Lima - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Etappe 4 van Pedra Furada naar Ponte do Lima

Door: Frans en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

19 Mei 2022 | Portugal, Ponte do Lima

Na een heel aangenaam verblijf in LeonChic Club and Guesthouse begonnen we in de stralende zon aan de 4e etappe. Ditmaal een wat langere route, naar Ponte de Lima. Ruim 24 kilometer. De zon maakt veel verschil, de omgeving is werkelijk prachtig en elke bocht geeft weer een ander mooi vergezicht. Alles is groen en in bloei, een heerlijke wandeling. En natuurlijk droogt de was op de rugzak zo prima[e-1f60a]

Wat ons wel een beetje nekte waren de hoogteverschillen en dan met name het lange stuk omhoog om van Navio naar Facha te komen. Het was te steil, te warm en te lang. Maar doorzetten, met een wat lager tempo en dan komen we er wel.

We gingen wel terug in de tijd. Het land wordt bewerkt met zeis, sikkel, schoffel, hak en de mest wordt verspreid met een riek. Dat kennen we uit onze jeugd maar daarna niet meer. Het lijkt leuk tot je het zelf de hele dag doet.

Uiteindelijk kwamen we in Ponte de Lima aan en hebben snel een hotel genomen. We hadden het wel gehad. Ponte de Lima is een leuk stadje met een prachtige oude brug aan de rivier de Lima. Even lekker eten, ontspannen en eens nadenken wat we morgen gaan doen. In ieder geval geen 24 kilometer.

• 19 Mei 2022 - 22:05

Pa En Ma Poortinga:

Dat was weer een inspannend dagje. Maar jullie hadden een goede nachtrust genoten, denk ik. Mooie omgeving, prachtig die bloemen. Slaap lekker straks, zal wel lukken , toch? Succes morgen.