Etappe 3 Pedra Furada - Tamèl - Reisverslag uit Tamel, Portugal van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Etappe 3 Pedra Furada - Tamèl - Reisverslag uit Tamel, Portugal van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Etappe 3 Pedra Furada - Tamèl

Door: Frans en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

18 Mei 2022 | Portugal, Tamel

De slechtste nacht hadden we al gehad, de slechtste maaltijd inmiddels ook[e-2639]. Gisteravond heeft Frans in Pedra Furada de zoutste, droogste en meest onsmakelijke maaltijd van zijn leven gegeten, terwijl Ineke een bijna rauwe karbonade voorgeschoteld kreeg. De slappe frietjes maakten het helemaal af[e-1f60a]. Sla vooral restaurant António over. Mocht je ooit in de buurt zijn[e-1f609].

Vandaag hebben we 19 kilometer gewandeld, van Pedra Furada naar Tamel. De dag begon, zoals altijd, regenachtig, maar al snel werd het droog en was het prima wandelweer. Wat weer opviel, Portugal is zo ontzettend groen, heerlijk. Zie ook de foto’s.

Deze route is erg rustig, veel rustiger dan we bij de Camino Francès gewend waren. Minder mensen, de pelgrims zijn vooral ouderen, en er is weinig contact. De vorige keer knoopte je regelmatig een praatje aan met andere wandelaars, hier blijft het bij een groet van herkenning. Misschien wordt dat nog anders als we in het laatste deel komen, veel mensen lopen alleen de laatste 100 kilometer. We gaan het zien[e-1f609].

Op dit moment zitten we in een prima hotel. Net drie weken open, dus daar boffen we mee! Gastvrij, een fijne kamer. We hebben hoge verwachtingen van het diner!! Maar daar vertellen we morgen dan wel over.

• 18 Mei 2022 - 19:23

Pa En Ma Poortinga:

Zo, dat was dus een slecht einde van een mooie wandeldag. Jammer. Hopelijk hebben jullie wel goed geslapen.
    Mooie foto’s van de wandeling naar Tamel. Inderdaad prachtig groen.
    Morgen weer zo’n wandeling, na een heerlijk diner en een goede nachtrust.

• 19 Mei 2022 - 08:13

Loes:

Nou ik hoop dat het goed was ;) om nou ook zelf nog te moeten koken daar…. Wandel ze weer!!!