Van San Sebastian naar Getaria - Reisverslag uit Getaria, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Van San Sebastian naar Getaria - Reisverslag uit Getaria, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Van San Sebastian naar Getaria

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

30 Juni 2023 | Spanje, Getaria

Na een lange reisdag gisteren en een prima hotel in San Sebastian zijn we vandaag gestart met de Camino del Norte.

Meteen een stevige wandeldag, 27 kilometer en best wat stijgen en dalen.

De weersvoorspelling was niet denderend, maar het is uiteindelijk een prima wandeldag geworden. Tussen 20 en 23 graden, afwisselend zon en bewolking, een bui tussendoor. Gisteren hadden we in SanSebastian allebei nog een paraplu gekocht, die kwam meteen prima van pas:).

Ik schrijf dit verslag overigens met een bluetooth toetsenbord, samen met mijn telefoon een perfect alternatief voor een tablet.

In San Sebastian begonnen we de camino op de boulevard. Prachtige uitzichten op de zee en de rotsige schiereilanden tegenover de stad. We gingen flink omhoog om hoog boven de stad en de kustlijn de route naar Orio te vervolgen. Prachtige doorkijkjes in de vallei aan de landkant en op de zee en de kust aan de andere kant. De beklimmingen waren pittig, maar de uitzichten waren fantastisch. We hopen dat het op de foto's een beetje overkomt.

In Orio, halverwege de dagetappe, hebben we lekker geluncht, daarna een stuk langs de rivier gewandeld. Toen via het binnenland naar Zarautz. Via het centrum zijn we over een oude Romeinse weg doorgeandeld naar Getaria, het eindpunt van de dag.

42085 stappen, zo'n 30 kilometer. Gelukkig is dit wel zo'n beetje de langste dagetappe...

Het hotel ligt erg mooi. Elke kamer heeft een buitenzitje met veel groen en het terras heeft een fantastisch uitzicht.

Nu zitten we aan een biertje bij een pinxtosbar. We kijken wel of we hier wat eten, of naar een restaurantje gaan. Hoe dan ook vooral niet meer teveel gedoe, morgen weer een dag!

• 01 Juli 2023 - 14:33

Ma Poortinga:

• 01 Juli 2023 - 19:17

Monique:

Wat heerlijk om mee te lopen! Ik waan me weer terug aan die schitterende kust!

• 01 Juli 2023 - 19:17

Monique:

• 01 Juli 2023 - 19:19

Jopi:

Ja ja ja jalours! Niet op het aantal kilometers maar op die prachtige uitzichten. Geniet caminovrienden