Rondwandeling Capileira - Reisverslag uit Capileira, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu Rondwandeling Capileira - Reisverslag uit Capileira, Spanje van Frans en Ineke - WaarBenJij.nu

Rondwandeling Capileira

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ineke

14 Oktober 2021 | Spanje, Capileira

De eerste dag van onze wandelingen in de Sierra Nevada, een rondwandeling door het dal van de rio Poquiera.

Op papier lijkt het een kleine wandeling, 9,5 km dus dat moet makkelijk lukken. We hadden ons even nog niet helemaal gerealiseerd dat het toch echt wel pittig zou worden.
We begonnen rustig, ontbijt in het hotel, even opfrissen en op stap. Eerste stop een dorpje een kleine kilometer verderop. En elke stap steil naar beneden en ik bedoel echt steil. Gewoon lopen is er hier in de bergen niet bij, je stijgt of daalt, en niet een klein beetje maar vaak met een percentage van 2 cijfers.

Het volgende dorpje ging ook strak naar beneden. We wisten dat het een rondwandeling is dus wat je naar beneden gaat moet je ook weer omhoog. Dat hebben we geweten:-)
Veel prachtige vergezichten, mooie natuur en veel zweetdruppels. Het weer was prachtig (20 graden in oktober, hoe goed kun je het treffen) en het werd dus een wandeling door zonovergoten bergen maar veel zwaarder dan we in eerste instantie dachten. Uiteindelijk ruim 5 uur gelopen over die 9,5 km. Maar genieten was het zeker, net als van ons eerste biertje op het terras terug in Capileira.

• 14 Oktober 2021 - 19:53

Pa/ma:

Sjonge zeg, dat was even werken. Maar een “goed begin” dus. En dat is het halve werk toch?
    Morgen iets rustiger?
    Groeten.